Jag förstår inte var detta har varit hela mitt liv.

För några månader sen så provade jag en ny maträtt och jag är helt såld. Jag har aldrig varit mycket för att äta tills jag inte kan äta mer men när det gäller denna rätt så kan jag inte sluta. Jag måste äta ända tills jag får fysist ont.

Hoppas att ni kan hitta någon balans när det gäller denna maträtt, jag kan iallafall inte. Så här är den:

INDONESISK KYCKLINGGRATÄNG
Det här behövs till 4 personer
1 grillad kyckling(hel) eller kycklingfile som man steker
2 stora paprikor grön & röd
3 dl vispgrädde
1 krossad vitlöksklyfta
1 tsk curry
1 msk sambal oelek
1 dl mangochutney

Gör så här
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Tag av skinnet och dela kycklingen i munstora bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitarna och paprikan      i en ugnssäker form.
3. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och chutney. Häll grädden över kycklingen.
   Gratinera i ca 20 minuter tills rätten har fått gyllenbrun färg. Servera jasminris till.

Ha så roligt.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ska definitivt pröva! Låter smaskens.

Postat av: Nelia

Välkommen tillbaka till bloggvärlden Tobbe! Kul att se att du skriver igen...

2009-03-30 @ 07:29:39
URL: http://nelayah.se
Postat av: Rikard

Härligt att se att du intresserar dig för matlagning tobbe :)

Jag kör personligen med maträtter som inte innehåller mer än tre ingredienser. Korv och makaroner, Hamburgare och bröd osv :)

2009-04-03 @ 13:15:27
URL: http://rikardw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback