Ny årstid

Snön har kommit till Sundsvall idag. Så nu börjar månader med kyla, skottning, halsduk och skrapa bilen klockan 6 på morgonen....phuu.

Även om jag inte är en så stor fantast av vintern så är det rätt skönt att veta att få lite ombytte i vardagslivet. 4 gånger per år så ställer man om sina sysslor och aktiviteter till respektive årstid och tack för det måste jag säga.
Om vi hade bara haft en årstid året om, hur skulle man då kunna uppskatta en solig sommar, en dag i slalombacken etc.

Så även om jag inser att det blir mer att gör under vintern så skulle jag inte vilja byta det mot tex Höstväder året om.

Vid Tangent: Tobias "Bodja" Lundqvist

Kommentarer
Postat av: Andreas

Väldigt filosofiskt inlägg, måste säga att jag håller med om det du skriver.
Det som är lite fint med Sverige gissar jag, vi får varma somrar, vi får kalla vintrar, och allt där emellan... nåja, inte i gbg dock, där är det fan regn konstant :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback