I huvudet på de Blinda och Påverkade

Phu. Efter 6 dagar så kan man se på tv, något sådär, och läsa tidningen. Det man ser på Extreme makeover att folk går på stan efter en ögonoperation är skitsnack. Trust me. Visst första timmen då gick det att se, lite blurrigt men ok. Sen släppte bedövningen och vipps så svällde ogonglobberna upp, tårkannalerna löpte amok och någon satte eld på mina ögon innefrån.
Som tur hade jag blivit utrustad men att halv apotek i form av smärtstillande och bedövning. Fick lite konstiga blickar från folk på tåget när man gick toan konstant med en flaska med genomskinnligt innehåll.

Så klar så hade ett tåg spårat ur så 3,5h färdtid tog 6,5h . Uppfann nya svordomar medan jag fick sitta och lyssna på mina medpassagerare prata och vilken brunnyans som passar i ett kök. Efter TRE timmar av "brunt prat" så tog jag bedövning för ögona och föregående :)

Såhär i efterhand när jag kan börja använda ögona så har det varit värt det. Även om de första 3 dagarna tillbringades i sängen och lyssnade på musik. Så nu ska jag tillbringa resten av veckan att ta det lugnt så att min focus kan ställa in sig helt.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Härligt att se Tobias, du har en blogg! :D Det ska bli ett sant nöje att följa dig. Hoppas dina ögon vaknar till liv snart igen! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback